Holendrzy będą jeździć po ulicach z plastiku

Władze Rotterdamu postanowiły, że nawierzchnie będą wymieniać wyłącznie na wykonane z przetworzonych butelek PET.

Innowacyjny materiał jest, podobno, nie tylko ekologiczny i łatwiejszy do nałożenia oraz utrzymania, ale również bardziej wytrzymały niż asfalt.

Połączenie takich chodników z pomysłem holenderskiej firmy VolkerWessels, byłoby już uliczną, ekologiczną rewolucją. Jeśli Rotterdam faktycznie zastosuje nawierzchnię z materiału uzyskanego dzięki recyklingowi butelek PET, Holandia będzie pierwszym krajem, który będzie miał plastikowe ulice...

VolkerWessels ujawniła szczegóły technologii w piątek. Konstruktorzy firmy twierdzą, że otrzymany przez nich materiał jest lżejszy, a jednocześnie trzy razy trwalszy niż asfalt i jest w stanie wytrzymać większe różnice temperatur (pomiędzy -40 a 80 stopni Celsjusza). Oprócz tego, jest dużo łatwiejszy w utrzymaniu, a co najważniejsze – kładzie się go w ciągu kilku tygodni, a nie miesięcy.

Argument ekologiczny jest równie silny, jako że asfaltowe drogi emitują nawet 1,6 mln ton CO2 rocznie, co stanowi 2 proc. wszystkich emisji, które przypadają na transport drogowy. Elementy plastikowych nawierzchni będą mogły być produkowane w fabryce i transportowane na miejsce, natomiast samo ich nałożenie będzie już błyskawiczne, więc zmniejszyłyby się również ewentualne uciążliwości dla kierowców.

Władze firmy, oraz Rotterdamu, przyznały, że projekt PlasticRoad wciąż jest w fazie prototypowej, ale pierwsze nawierzchnie mają być położone w mieście w ciągu trzech lat. Teraz czekają je testy bezpieczeństwa oraz poszukiwanie partnerów do produkcji.

Źródło: www.forbes.pl

Powiązane

USAF ma broń niszczącą wszelką elektronikę

24.10.2017

Inteligentne przejście dla pieszych w Polsce

09.08.2017

Popularne

Zrób to sam. Kamera termowizyjna Część II
26.02.2018
Kamera termowizyjna. Część I
15.01.2018
Cz. 1. Jednostki miar wielkości fizycznych – układ jednostek SI i nie tylko.
13.09.2018

Sec&As

COPYRIGHT © 2017 RIPOSTA. WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. PROJEKT I REALIZACJA: RIPOSTA